petak, 3. prosinca 2010.

Njezin Šal

Uvod u temu:
Emocije nikad nisu bile nešto s čime bi se muškarčine hvalile dok su na treningu u teretani,  ili
bilo kojoj drugoj,  stereotipski muškoj rutini.  Čvrstoća,  stabilnost, snaga - to su stvari koje  čovjek dokazuje  držeći  emocije zgurane tko zna gdje.   Ranjivost nije dozvoljena ako hoćeš biti
muško.
   Racionalizacija svijeta oko sebe ( i u sebi ) se pokazuje kao sasvim efikasan način nošenja s emocijama. Pritom se gubi šansa da se sagledavaju tuđe emocije. Posljedice se vide u funkcioniranju s drugom polovicom (svijeta). To može biti žena, mama, dijete. 
Postoji i osvještavanje emocija - malo drukčiji način od uobičajenog hvatanja za racijo (k'o pijan plota).


Davor je gitarist u Solar (Jazz/Funk) Kvartetu. Zdravlje je dobro, žena je dobro, kćerkica od pola godine života je dobro. Ne žali se na ništa, niti na neispavanost.
Veli on: "To je bio sasvim drugi osjećaj, sasvim novi niz emocija, od trenutka kad sam ženu poveo iz bolnice, skupa s našim djetetom". I kasnije: "A znaš da mi muški ne izražavamo puno emocija, barem ne tako lako".
 "Paaaaa da. U prosjeku je tako. Osim mene." - rekao sam.
----------------------------------------------------------------------------------------------


KLUPA SVIH NAS


Na savskom nasipu, kod boćarskog doma, ljudi šetaju pse.
Na jednoj klupi su pričvršćene dvije mramorne pločice.


Na lijevoj piše:
All You need is Love...
And Freedom.


Na desnoj piše:
Poli 
31.5.2005.


To je klupa svih nas.
/Netko je imao psa/
--------------------------------------------------------------


VJEČNOST

Ljubav je vječna.
I bol.
Imajte ljubavi.
Budite vječni.
-----------------------------------------------------------------

SUZA

Daj da stavim nadlanicu
na tvoj obraz,
ispod tvoga oka,
kada pustiš suzu.

Daj da budem tvoj oslonac.
Ruka, rame i leđa, koji su tu
samo za tebe.
----------------------------------------------------------------

VOLJETI PRIRODU

Super je voljeti prirodu.
Odeš u prirodu i voliš ju.

Nije kao s ljudima.
Dok ih nađeš, pa dok se dogovorite,
pa ti ljubav možda uzvrate, možda ne...
-----------------------------------------------------------------

ŠAL

Bio sam na proslavi 15godišnjice bivše firme. Svi su pobjegli doma. Pokupio sam pet majci i jedan crni šal. Već na povratku kući imao sam ga na sebi. Bilo je hladno, kišilo je i baš mi je poslužio.

  Dan poslije, petak, noćni izlazak, taj isti crni šal nosim na sebi. Bilo je poprilično otkrivenje vidjeti kako ljudi reagiraju kad ih se namjerno dotakne šalom po vratu i donjem dijelu obraza. To mi je bilo nešto kao način obraćanja.

...

  Utorak sam proveo s Viborom u Gjuri.
Skinuo sam jaknu zajedno sa šuškavcem. Rukavi šuškavca ostali su u rukavima jakne. Odložio sam sve to na sjedalicu i mirno se udaljio bez ikakve brige. 2 sata kasnije, šuškavca nije bilo. Netko ga je izvukao iz jakne i uzeo.Netko je znao da će mu biti zima vani.
  Ovdje i sad, nije baš da toliko žalim za tim pomalo neuglednim, starim i malo premalim šuškavcem. Čak bi mi bilo drago da se je njime poslužila neka ženska osoba.
  U onom momentu mi je bilo drugačije. Bio sam mrvicu ljut. Blizu je bio odložen jedan šal, ležao je onako...usamljeno. Uzeo sam ga i stavio na sebe. Kad je netko mogao uzeti moj šuškavac, mogu i ja nečiji šal. Pravedno.  Bio sam ga omotao oko vrata, gotovo demonstrativno, očekujući da će se vlasnik pojaviti, ako već nije otišao doma.

 Bio je to pamučni, lagani, veliki udobni šal. Osjećao se miris ženskog parfema. Bilo je sasvim jasno, da je to ženski šal.

 Već par dana ga koristim, idem s njim na posao, navečer van, čak i doma ga nosim. Kad sam na biciklu, oči mi suze i brišem ih tim šalom. A često sam na biciklu.

 Pitam Vibora: "Kako ti se sviđa šal?".
"Lijep je, očito je nekome jako drag" - veli on.
"Kako znaš?" - upitao sam ga, želeći vidjeti
za čime iz svoje nutrine će posegnuti.
 "Pa...natopljen je emocijama".

  Na trenutak sam se smrznuo. Ipak to nije bio moj šal. Bilo bi dobro da nađem vlasnicu tog šala,  i vratim joj ga skupa s emocijama kojima je bio natopljen.   To su bile emocije namjenjene
njoj. Sigurno u njemu ima i njenih emocije koje su se na izlasku iz nje uvjek morale provući kroz taj šal.

 Više njih je primjetilo da imam lijep šal. Sve što je bilo lijepo u njemu, nije bilo moje. Ali, ja sam se tako ugodno zamotao u njegovu ljepotu, i kao da uživam u onome čime je, prema Viboru, šal natopljen. Šal motam oko vrata. Ne oko dolčevite ili kragne košulje.

  Ona, vlasnica, pravi je, istinski nositelj toga šala i utjelovljuje sve ono čime sam se ugodno umotavao proteklih dana.

Gordana, profesorica književnosti, primjetila je da mi dobro pristaje šal. Rekla je da onaj tko čita knjige, čita i ljude. Valjda me je pročitala.

Zdenka je rekla da ako ga mislim vratiti, nek onda još uživam u njemu,  koliko stignem.

Lana je rekla da šal miriše na jasmin. Sve više poprima miris ružmarina. 
Ja volim ružmarin.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------


NAĆI NJU

Hoću li naći Nju, svoju sliku u zrcalu.
Nju, svoju komplementarnu polovinu.
Nju, svoju učiteljicu-učenicu.
Nju, svoju ključanicu.
Nju, svoju hranu.
Nju, svoju vodu.
Nju, svoju vatru.

Nju, s kojom ću htjeti otići u vječnost.


---------------------------------------------------------------------------

Nema komentara:

Objavi komentar